1394

 
 پیوندها
 
تاریخ : چهارشنبه 11 دي 1398     |     کد : 2107

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

تدوین و انتشار کتب شهروندی حرکتی به سوی دستیابی به ویژگی‌های مدینه فاضله است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اقدام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در خصوص تدوین و انتشار کتب شهروندی را حرکتی به سوی دستیابی به ویژگی‌های مدینه فاضله دانست.


محمد حسین بلاغی  اظهار داشت: این اقدام حرکت ارزشمند و بزرگی بود و مباحث کتب شهروندی بسیار کارشناسی شده و با فکر و هدفمند تدوین شده‌اند و انتشار آنها در این وسعت کمک می کند که کودکان، خانواده ها و مسئولان مدارس را با هم درگیر مفاهیم و موضوعات این کتابها کند و شاهد یک آموزش هماهنگ در میان تمامی شهروندان خواهیم بود.
 بلاغی با اشاره به تعاریف مدینه فاضله گفت: افراد همواره سعی کرده اند که در زندگی اجتماعی خود فضیلت‌ها و رذایل را کسب کرده و در تعامل با دیگر افراد آنرا بروز دهند و در خلوت و تنهایی این خصایل مفهومی ندارد و مباحث مختلف ایثار، همیاری، حسد، دروغ و دیگر ویژگی‌ها در جامعه و در ارتباط با دیگران ظهور پیدا می‌کنند.
وی همچنین به سن یادگیری و تاثیرپذیری اشاره کرد و یادآور شد: طبق گفته کارشناسان و روانشناشان سن یادگیری و تاثیرپذیری از کودکی تا سن تحصیل بوده و پس از آن گِل وجودی انسان شکل گرفته وایجاد تغییر در شخصیت آن بسیار سخت و پیچیده است که جامعه هدف کتاب‌های شهروندی شهرداری تبریز نیز همین رده سنی را مورد توجه قرار داده است.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات استان  به تاثیر آموزه‌های مجازی در فضای مجازی و دیگر مجاری اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: در جامعه کنونی شاهد تغییر جایگاه ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها با یکدیگر هستیم که در تمامی حوزه های دین داری، حقوق شهروندی، گردشگری و اجتماعی نمود پیدا کرده اند و به سوی بی نظمی می رود و این درحالیست که سرفصل های کتاب‌های تدوین شده  به تمامی به این مباحث همچون تعامل با گردشگران، حفاظت از محیط زیست و فضای سبز اشاره داشته و در بهترین سنین یادگیری آنها را در جامعه نهادینه می‌کند.
بلاغی تاکید کرد: برای داشتن شهر خوب ضروریست که تمامی شهروندان هر یک در جایگاه خود به تمامی حقوق شهروندی شان پایبند بوده و انرا رعایت کنند و تنها قانون برای دستیابی به مدینه فاضله همین است.
وی همچنین تصویرسازی و شخصیت سازی‌های این کتاب‌ها را در کنار مباحث آن، حرفه‌ای و زیبا توصیف کرد و اظهار داشت: تدوین کتاب‌های شهروندی سرآغاز آموزش شهروندان بوده و در گام‌های بعدی می توان محصولات ثانویه آن شامل انیمیشن، موشن گرافی و دیوار نویسی را با همکاری نهادهای مختلف ایجاد کرد که این مهم نیازمند یکپارچه سازی اهداف و برنامه‌ها بوده و وقتی کودک موضوع آلودگی صوتی را در کتاب خود، کارتون و سطح شهر ببیند، آموزه ملکه ذهن و مهارت شخص می شود.


نوشته شده توسط   نسرین زرافشان    تعداد بازدید  35
 
 اسلایدر