1394

 
 
 
 پیوندها
 
تاریخ : يکشنبه 16 دي 1397     |     کد : 1870

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز:

در رویداد تبریز 2018اهتمام جدی در سطح ملی وجود نداشت

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، رئیس کمیته تبلیغات وامور  بین‌الملل تبریز 2018 در میزگرد با عنوان "تحلیل رویداد تبریز 2018 با بیان اینکه اقدامات استانی در رویداد تبریز 2018 راضی‌کننده بودگفت:مشکل اصلی در رویداد تبریز 2018 این بود که اهتمام کافی و جدی در سطح ملی وجود نداشت.


به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی به نقل از خبرگزاری ایسنا،حجت‌الاسلام احمد حمیدی، رئیس کمیته تبلیغات وامور  بین‌الملل تبریز 2018 با بیان اینکه قرار بود این رویداد نقطه شروع برای جذب گردشگر، معرفی تبریز و ظرفیت‌های گردشگری استان باشد، گفت: متاسفانه نگرش کلان برای استفاده از ظرفیت گردشگری به منظور توسعه متوازن کشور وجود ندارد که از این طریق بتوان مشکلات اقتصادی و بیکاری را هم حل کرد، این اهتمام را در ستاد ملی تبریز 2018 هم ندیدم.

 
 معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز  با بیان اینکه اقدامات استانی در رویداد تبریز 2018 راضی‌کننده بود، بیان کرد: با وجود مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی و تغییرات مدیریتی، با همکاری نهادهای مختلف، استان ما توانست نسبت به ظرفیت خودش از این موقعیت به خوبی بهره‌برداری کند.
 
 وی ادامه داد: مشکل اصلی در رویداد تبریز 2018 این بود که اهتمام کافی و جدی در سازمان میراث فرهنگی کشور به این منظور وجود نداشت؛ به طوری که آقای مونسان معتقد بودند که کتابچه‌ای که با اهتمام نهادهای استان به این منظور چاپ و تدوین شده بود و برنامه‌های تدوین شده در این راستا هیچ کدام به درد نمی‌خورند.
 
حمیدی تاکید کرد: یکی از مسئولان وقت سازمان میراث فرهنگی کشور گفت که "تبریز 2018 را خیلی جدی گرفته‌اید، با زدن چند بنر و برپایی یک جشن، تبریز 2018 را خاتمه دهید"، نهایت بی تدبیری‌ بود که حتی نتوانستند همدان 2018 را هم به سال بعد موکول کنند.
 
 وی گفت: جلسات ستاد ملی تبریز 2018 هم فقط تا سفر ریاست جمهوری به تبریز برگزار شد، به بهانه ملی نبودن شعار، به ما اجازه ندادند شعار تبریز 2018 که با همکاری مردم و تحت عنوان "قوجا تبریز باش اوجا تبریز" با ترجمه فارسی و انگلیسی انتخاب کرده بودیم را منتشر کنیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریزافزود: شهرداری تبریز در این رویداد از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تلاش خود را انجام داد، وظیفه شهرداری تمیز نگه داشتن شهر است که رئیس جمهور و مشاور رهبر معظم انقلاب هم در سفری که به تبریز داشتند، این ویژگی مثبت تبریزرا گوشزد کردند، فضاسازی، تمیزی شهر و اجرای برنامه‌های متعدد به منظور ارتقاء فرهنگ گردشگر پذیری از جمله برنامه‌های شهرداری تبریز بود.
 
رئیس کمیته تبلیغات وامور بین‌الملل تبریز 2018 اظهار کرد: صدور پروانه رایگان توسط شهرداری تبریز برای برخی هتل‌ها امتیاز خاصی از طرف شورا و شهرداری به شمار می‌آمد، ساماندهی بازار تبریز و مقبره‌الشعرا هم از دیگر اقدامات بود، با وجود اینکه پروژه مقبره‌الشعرا مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما شهرداری تبریز به منظور سازماندهی آن، پیش قدم شد.
 
 
 وی عدم وجود فرماندهی واحد را از دیگر مشکلات در تبریز 2018 عنوان کرد .
 
حجت الاسلام احمد حمیدی در ادامه از انجام 176 عنوان فعالیت در مجموعه شهرداری تبریزبه منظور رویداد تبریز  2018 خبر داد و گفت: برگزاری 71 عنوان نمایشگاه و نشست ملی و بین المللی، امضای هفت تفاهم نامه، برگزاری 17 هفته فرهنگی و خواهر خواندگی، تبلیغ در تمامی مراکز استان‌ها، برگزاری برنامه‌های رسانه‌ای و آموزشی و ملی و فراملی از جمله این برنامه‌ها بود.
گفتنی است:این میزگرد با عنوان "تحلیل رویداد تبریز 2018" از سوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مرکز گردشگری سهند سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.
 


 
 اسلایدر